Otvorena izložba „Mala Barka“ slikara Jakova Vučića, Zmaja od Norina, Preko, 14. srpnja 2024.

U nedjelju 14. srpnja, ove godine, otvorena u POU Dom na žalu u Preku otvorena je izložba „Mala barka“ zadarskoga slikara Jakova Vučića, Zmaja od Norina, arheologa po struci koji od rane mladosti crta i slika, a javnosti se dosad predstavio na jednoj samostalnoj i jednoj skupnoj izložbi u Zadru.

Vedro šarenilo poteklo iz kista Jakova Vučića mami svačiji pogled barem na tren. A to je sve što je i potrebno – samo jedan trenutak pažnje – kako bi njegove platnene figure oživjele. Iako bez lica, Vučićevi zaobljeni likovi očiti su arhetipovi, urezani u zajedničko pamćenje. Guslari, mornari i gradske dame ne tvore samo fizički prostor, nego oblikuju i presliku emocionalnog duha Dalmacije. Živahna atmosfera isijava s površine platna – riječi su povjesničarke umjetnosti i galeristice Nike Dobrić o izložbi.

Dvadeset i osam šarenih, kontrastnih slika kojima Jakov Vučić gledatelja vodi od obale do zaleđa Dalmacije, pričajući usput zaboravljene priče, za Vitomira Višića, Zmaja Kliškog od Luzorija, jednog od organizatora izložbe u ime Družbe „Braća Hrvatskoga Zmaja“, pobuđuju veselje i radost.

A za kolegu slikara i ilustratora Tomislava Koštu radovi Jakova Vučića stoje uz bok izričaju Vaska Lipovca, Josipa Botterija Dinija i nedavno preminulog Antuna Borisa Švaljeka. Svaki od njih četvorice radi na svoj način, a, opet, imaju tu jednu zajedničku dječju crtu jednostavnosti. Do ruba plešu prema ilustraciji, prema nečem kazališnom. A s druge strane, dovoljno su jaki, dovoljno veliki, dovoljno znaju, imaju dovoljno talenta da izvuku fine art. Upravo ta razigranost Jakova Vučića i njegov odnos prema Dalmaciji, prema svemu što je doživio, ta modrina koja dominira s kontrastom crne daje slikama volumen, a to nisam primijetio kod drugih slikara. Kompozicija je savršena, a to svjedoči o iskustvu Jakova Vučića i u teoriji i u praksi, mišljenja je Košta.

I Nika Dobrić smatra da, osim kontrastnih boja, slikar naginje i tematskim i stilskim kontrastima; oko promatrača putuje od obale do zaleđa, od nadrealističkih pejzaža do hiperrealističkih detalja. Stilizirana pozornica protkana paralelnim linijama prerasta u škrape obasjane popodnevnim Suncem.

U Vučićevom radu stvarnost ne preuzima sliku, nego mašta i realnost koegzistiraju u harmoniji. Upravo ta simbioza omogućuje autoru da stvori scene koje su istodobno i poznate i iznenađujuće. Slike Jakova Vučića mjesto su susreta fizičkog i emocionalnog pejzaža dalmatinske obale, zaključuje Nika Dobrić.

Arheolog po struci, Jakov Vučić, Zmaj od Norina od rane mladosti crta i slika, a javnosti se dosad predstavio na jednoj samostalnoj i jednoj skupnoj izložbi u Zadru.

Rođen je 1974. godine u Metkoviću, gdje je završio osnovnu i srednju školu. Na Sveučilištu u Zadru završio je dvopredmetni studij povijesti umjetnosti i arheologije.

Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu doktorirao je arheologiju. Proteklih trideset godina živi u Zadru, zaposlen je u Arheološkom muzeju Zadar kao kustos srednjovjekovnih zbirki. Član je Hrvatskoga društva likovnih umjetnika Zadar.

U programu otvorenja sudjelovala je Ženska klapa Lavandiere iz Preka, a uz POU Dom na žalu, izložbu su organizirali Općina Preko i Družba „Braća Hrvatskoga Zmaja“, Zmajski Stol u Zadru.