ČLANOVIMA GLAVNOGA ZBORA
DRUŽBE „BRAĆA HRVATSKOGA ZMAJA“
MEŠTARSKI ZBOR
Urbroj: 523/2025.
Zagreb, 9. lipnja 2025.
Na temelju članka 74. i članka 89. Pravila Družbe „Braća Hrvatskoga Zmaja“ i odluke XVI. saziva Meštarskoga zbora s 28. sijela održanog 9. svibnja 2025. godine, jednoglasno je donesena sljedeća
ODLUKA
1. Dana 9. svibnja 2025. godine Meštarski zbor pokreće izbor za upravna tijela Družbe „Braća Hrvatskoga Zmaja“, za mandatno razdoblje 2026. – 2031., kako slijedi:
-
- izbor XVII. saziva Meštarskoga zbora u sastavu: Veliki meštar i osam članova Meštarskoga zbora;
- izbor tri člana Nadzornoga odbora, od kojih je prvi pročelnik Nadzornoga odbora.
2. Meštarski zbor imenuje Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela u sljedećem sastavu:
-
- Dubravka Hrabar, Zmajica Trogirska III., predsjednica;
- Aleksandar Bašić, Zmaj Starobrodski, član;
- Bruno Kendjel, Zmaj od Karlovačke zvijezde, član.
3. Ova odluka stupa na snagu 9. svibnja 2025. godine.
Veliki meštar
prof. dr. sc. Mislav Grgić
Zmaj Strossmayerski
POVJERENSTVO ZA IZBOR ČLANOVA UPRAVNIH TIJELA
Zagreb, 26. lipnja 2025.
Na temelju članka 89. Pravila Družbe „Braća Hrvatskoga Zmaja“, odluke Meštarskoga zbora o pokretanju izbora za upravna tijela Družbe „Braća Hrvatskoga Zmaja“ za mandatno razdoblje 2026. – 2031. i imenovanju Povjerenstva za izbor članova upravnih tijela (urbroj: 523/2025) od 9. svibnja 2025. i odluke Povjerenstva za izbor članova upravnih tijela sa sijela tog Povjerenstva održanog 26. lipnja 2025. godine, jednoglasno su donesene sljedeće
UPUTE O NAČINU PODNOŠENJA
KANDIDACIJSKE LISTE
1. Upute o načinu podnošenja kandidacijske liste (dalje u tekstu: Upute) obznanjuju se članovima Družbe „Braća Hrvatskoga Zmaja“ (dalje u tekstu: Družba) putem elektroničkih Zmajskih vijesti 1. rujna 2025. godine, kao i na mrežnoj stranici Družbe (www.dbhz.hr).
2. Rok za podnošenje kandidacijskih lista je 60 dana od dana obznanjivanja Uputa. Zadnji dan za podnošenje kandidacijske liste je 31. listopada 2025. godine.
3. U postupku izbora moguće je imati više kandidacijskih lista.
4. Kandidacijska lista sastoji se od 12 kandidata: jednog kandidata za Velikoga meštra, jednog kandidata za Meštra protonotara, jednog kandidata za Meštra rizničara, jednog kandidata Meštra obredničara, jednog kandidata za Meštra kapelana, jednog kandidata za Meštra zmajskih sekcija, jednog kandidata za Meštra zmajskih stolova, jednog kandidata za Meštra gospodarstva, jednog kandidata za Meštra domaćina te tri kandidata za članove Nadzornoga odbora, od kojih je prvi kandidat za pročelnika Nadzornoga odbora. Kandidacijska lista mora sadržavati prijedlog za svih 12 kandidata.
5. Kandidacijsku listu podnosi kandidat za Velikoga meštra do roka iz Uputa i prema Uputama, u pisanome obliku, naslovljeno na Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela, u zatvorenoj kuverti ili zatvorenom paketu osobno u tajništvo Družbe, uz prethodnu najavu dolaska na info@dbhz.hr barem 24 sata prije dostave kandidacijske liste. Kandidacijske liste dostavljene elektroničkom poštom, običnom poštom, preporučenom poštom (s povratnicom ili bez povratnice) ili kurirskom poštanskom službom, neće se uzeti u obzir. Zatvorena kuverta ili zatvoreni paket treba biti naslovljen na sljedeći način, s posebno istaknutom oznakom „NE OTVARAJ“:
Družba „Braća Hrvatskoga Zmaja“
Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela
NE OTVARAJ
Tajništvo Družbe odmah će urudžbirati zaprimljenu kandidacijsku listu i predati potvrdu o primitku.
6. Kandidacijska lista treba sadržavati:
a. kandidaturu za Velikoga meštra s podrobnim obrazloženjem kvalitete kandidata;
b. popis kandidata za članove Meštarskoga zbora, pročelnika i članove Nadzornoga odbora koji sastavlja i predlaže kandidat za Velikoga meštra; popis kandidata treba vlastoručno potpisati kandidat za Velikoga meštra;
c. izjave svih kandidata iz alineje a. i b. ovoga stavka da su suglasni s kandidiranjem i sudjelovanjem u postupku izbora u Družbi; svaku pojedinu izjavu kandidati trebaju vlastoručno potpisati, isključivo koristeći obrazac koji je propisalo Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela, a koji je sastavni dio ovih uputa;
d. program rada za mandatno razdoblje koji sastavlja i potpisuje kandidat za Velikoga meštra, koji treba biti podrobno razrađen s popisom aktivnosti Velikoga meštra, popisom aktivnosti svih članova Meštarskoga zbora te s popisom aktivnosti zmajskih sekcija, zmajskih stolova i cjelokupne Družbe;
e. kratki životopis, ne duži od jedne stranice, svakog pojedinog kandidata iz alineje a. i b. ovoga stavka; kandidati trebaju vlastoručno potpisati svoj životopis;
f. popis aktivnosti i doprinosa u Družbi svakog pojedinog kandidata iz alineje a. i b. ovoga stavka; kandidati trebaju vlastoručno potpisati navedeni popis; svaki pojedini kandidat dužan je prirediti popis isključivo koristeći obrazac koji je propisalo Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela, a koji je sastavni dio ovih uputa;
g. potpora kvalificiranog predlagatelja, koju vlastoručno potpisuje pročelnik, zamjenik pročelnika ili privremeni obnašatelj dužnosti pročelnika.
7. Kandidati iz točke (6) alineje a. i b. ovih uputa mogu biti predloženi samo na jednoj kandidacijskoj listi.
8. Kvalificirani predlagatelji iz točke (6) alineje g. ovih uputa su:
a. zmajska sekcija koja ima barem pet članova Družbe koji imaju pasivno biračko pravo;
b. zmajski stol koji ima barem pet članova Družbe koji imaju pasivno biračko pravo.
9. Kandidacijska lista valjana je ako joj se priloži potpora najmanje pet zmajskih sekcija i/ili zmajskih stolova (kvalificirani predlagatelji iz točke (8) ovih uputa). Potpora se dokazuje zapisnicima izrađenim i dostavljenim u skladu s točkom (14) i točkom (15) ovih uputa.
10. Jedan kvalificirani predlagatelj iz točke (8) ovih uputa može dati potporu samo jednoj kandidacijskoj listi.
11. Kako bi sve potencijalne kandidacijske liste djelovale pod jednakim uvjetima i imale iste mogućnosti pri traženju potpore kvalificiranih predlagatelja, kandidat za Velikoga meštra dužan je obratiti se tajništvu Družbe, slanjem elektroničke pošte na info@dbhz.hr, najkasnije do 15. rujna 2025. godine, do 13.00 sati, pri čemu u svojoj elektroničkoj poruci treba navesti sljedeće:
a. ime i prezime te zmajsko ime kandidata za Velikoga meštra;
b. ime i prezime te zmajsko ime svih kandidata za članove Meštarskoga zbora, pročelnika i članove Nadzornoga odbora;
c. popis kvalificiranih predlagatelja od kojih traži potporu.
12. Tajništvo Družbe uputit će zahtjeve za davanjem potpore kandidacijskim listama pročelniku, zamjeniku pročelnika ili privremenom obnašatelju dužnosti pročelnika onih zmajskih sekcija i zmajskih stolova za koje su kandidati za Velikoga meštra zatražili potporu svojoj kandidacijskoj listi, u skladu s odredbama točke (11) ovih uputa.
13. Tajništvo Družbe će u koordinaciji s pročelnikom, zamjenikom pročelnika ili privremenim obnašateljem dužnosti pročelnika, odrediti termin sijela zmajske sekcije ili zmajskoga stola, na kojem će članovi zmajske sekcije ili zmajskoga stola odlučivati o davanju potpore kandidacijskoj listi. Poziv za navedeno sijelo zmajske sekcije ili zmajskoga stola mora biti upućen isključivo s adrese tajništva Družbe.
14. Sijelo zmajske sekcije ili zmajskoga stola mora se održati isključivo u živo. Tijekom sijela vodi se zapisnik, isključivo koristeći obrazac zapisnika koji je propisalo Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela, a koji je sastavni dio ovih uputa. Obrazac zapisnika ispunjava se tijekom sijela, čime se smatra da je zapisnik verificiran.
15. Nakon održanog sijela, u roku od tri dana, pročelnik, zamjenik pročelnika ili privremeni obnašatelj dužnosti pročelnika zmajske sekcije ili zmajskoga stola dužan je tajništvu Družbe dostaviti skenirani zapisnik o održanom sijelu, elektroničkom poštom na info@dbhz.hr.
16. Tajništvo Družbe će nakon zaprimanja svakog pojedinog zapisnika iz točke (14) i točke (15) ovih uputa, u roku od jednog radnog dana, proslijediti predmetni zapisnik kandidatu za Velikoga meštra, ako je od tog kvalificiranog predlagatelja zatražio potporu svojoj kandidacijskoj listi.
17. Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela održat će sijelo 3. studenoga 2025. godine na kojem će otvoriti sve zaprimljene zatvorene kuverte ili zatvorene pakete, u prisuću svih članova Povjerenstva za izbor članova upravnih tijela, zapisnički će se popisati njihov sadržaj te će provesti provjere kandidacijskih lista, potvrditi valjanost kandidacijskih lista, odnosno kandidatu za Velikoga meštra dostaviti svoje mišljenje u slučaju da kandidacijska lista ne ispunjava uvjete ili da nije dostavljena u skladu s Pravilima i Uputama. Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela procijenit će hoće li kandidatu za Velikoga meštra dati mogućnost da u roku od tri dana dopuni ili doradi kandidacijsku listu, sukladno količini i vrsti eventualnih manjkavosti dostavljene kandidacijske liste. U slučaju da neki kandidat s kandidacijske liste ne zadovoljava uvjete propisane člankom 88. Pravila Družbe, ta kandidacijska lista proglasit će se nevaljanom i kandidatu za Velikoga meštra neće se dati mogućnost upotpunjavanja kandidacijske liste novim kandidatom ili kandidatima.
18. Kandidacijske liste za koje Povjerenstvo za izbor članova upravnih tijela utvrdi da su valjane objavit će se putem elektroničkih Zmajskih vijesti, kao i na mrežnoj stranici Družbe, do 10. prosinca 2025. godine.
19. Odluka o datumu, vremenu i mjestu održavanja sijela Glavnoga zbora, na kojem će se provesti izbor članova upravnih tijela Družbe, donosi se u skladu s člankom 69. Pravila Družbe.
20. Ako do trenutka provođenja izbora netko od kandidata s valjane i objavljene kandidacijske liste povuče svoju kandidaturu ili prestane biti članom Družbe, takva kandidacijska lista ostaje valjana i s njom se pristupa postupku izbora, uz isticanje upražnjenog mjesta, koje će biti popunjeno zasebnim postupkom propisanim Pravilima Družbe.
Dubravka Hrabar, Zmajica Trogirska III., predsjednica, v. r.
Aleksandar Bašić, Zmaj Starobrodski, član, v. r.
Bruno Kendjel, Zmaj od Karlovačke zvijezde, član, v. r.